VALENTINO ROSSI
Řekl:
Řekli o něm:
Biografie
Jméno: Valentino Rossi
Narozen: 16. února 1979
Znamení: vodnář
Místo narození: Itálie, Urbino, region Marche
Sídla: Londýn, Tavullia v Itálii
Mluví: italsky, anglicky
Kuřák: ani náhodou
Orientace: hetero, levák :)
Stav: svobodný, zadaný, věrný své motorce :)
Přezdívky: The Doctor, Vale, Motogenius, Valentinik, Rossifumi
Rossifumi vznikl v roce 1994 kombinací jeho příjmení se jménem Norifumi Abeho,"bláznivého" jezdce z Japonska, známého jako Norick Abe.
Valentinik ho napadl v 250tkách jako odkaz na "italského superhrdinu" Kačera Donalda neboli Paperinika.
The Doctor nemá jasný původ, v Itálii je to označení velice důležitého člověka, Vale někdy vtipkuje, že Rossi je běžné příjmení italských doktorů.
Otec: Graziano Rossi
Narozen 14. března 1954 (Itálie, Pesaro, region Marche). Bývalý motocyklový a automobilový profesionální závodník, na mistrovství světa začal jezdit v roce 1977 se Suzuki ve třídě 500ccm, získal tři vítězství v 250ccm v roce 1979.
Matka: Stefania Palma
Stavební architekta ve městě Tavullia. Valentino jí řiká Stefy a její jméno je zároveň jeho nejoblíbenějším.
Barva vlasů: většinou tmavě hnědá :)
Barva očí: modro-šedá
Výška: 180 cm
Váha: 67 kg
Team: Camel Yamaha
Motorka: Yamaha YZR-M1
Číslo: 46
První závod: 1991
První vítězství: 1996
První Grand Prix: 1996
První titul mistra světa: 1997
Oblíbená barva: letos asi žlutá :)
Oblíbený film: Blues Brothers (1980)
Oblíbená kniha: Bar Sport od Stefano Benniho (1976, povídky)
Oblíbený sportovec: Schumacher, Ronaldo, Jeremy McGrath
Oblíbený zpěvák: Vasco Rossi (také jeho blízký přítel)
Oblíbený herec, herečka: Nicolas Cage, Cameron Diaz, Angelina Jolie
Oblíbené auto, motorka: Porsche, Honda, Yamaha
Oblíbené jídlo: těstoviny, italská jídla
Oblíbené pití: Sprite, pivo, džus
Oblíbená hra: Monopoly
Nejtěžší úsek traťě: na Phillip Islandu v Austrálii
Oblíbené traťě: Assen v Holandsku (před poslední modifikací), Suzuka v Japonsku
Neoblíbená trať: přestože říká, že má rád všechny, je jí asi Sachsenring v Německu
Idolové: Homer Simpson a Ayrton Senna (jezdec F1, zemřel v roce 1994 na San Marino GP)
Domácí mazlíček: anglický buldok Guido (Kvído)
Jeho samolepku si dává na motorku od roku 2001, kdy porazil Biaggiho, i všechny ostatní samolepky lepí na stroj on sám.
Nejlepší moment: první titul mistra světa v roce 1997 (Aprilia 125 ccm)
Nejhorší moment: nehoda na okruhu v Brně v roce 1998 (Aprilia 250 ccm)
Na pustý ostrov: svoji holku, motocrossovou motorku a loď, aby mohl odplout domů :)
Místo pro dovolenou: Jamajka nebo hory
Plány do budoucna: vyhrát titul, dál řídit rally, možná i F1
Talisman: oranžová ninja želvička Michelangelo od maminky Stefanie
Tuhle želvičku si vyprosil na mamce v supermarketu v Pesaře, když mu bylo 11 let, týden před debutem na minibiku. Od druhého závodu ji měl až do svých 13 let připnutou na přilbě.
Koníčky: motorky, skútry, fotbal, lyžování, dálkově ovládané hračky, auta, přátelé, videohry
Zajímavosti: v sezóně při návštěvě nejrůznějších států světa rád předvede naučená slovíčka a věty v daném jazykce, tedy i v češtině :)
Životopis:
Sympatický, věčně mladý Ital a hlavně jeden z nejznámějších a nejlepších sportovců historie i současnosti, loňský mistr světa v nejsilnější kubatuře Moto GP, známý také svou stále dobrou náladou a vtipnými gagy, kterými vyhnal ze světa motorek stereotyp a nudu.
Tak se dá ve zkratce charakterizovat Valentino Rossi, přezdívaný „Doktor“ (il dottore, the doctor), zbožňovaný po celém světě, nejvíce však v rodné Itálii, odkud se přestěhoval do klidnější Británie, kde má "méně" fanoušků :-))
Narodil se 16. února 1979 motocyklovému a automobilovému závodníkovi Grazianovi a stavební architektce Stefanii. Jelikož byl jeho otec toho času velice úspěšným jezdcem třídy 250ccm, bylo jasné, že i Valentina bude lákat svět rychlých kol. A stalo se tak velmi brzy. Už ve svých dvou a půl letech, ještě než se naučil jezdit na kole, osedlal svůj první minibike.
Později se mu ale zalíbily motokáry a začal v nich závodit, zatímco minibiky byly jen jeho okrajovým koníčkem. O Vánocích 1989, kdy mu bylo 10 let, se dostaly do Itálie minibiky, opravdové miniaturní repliky závodních motorek Grand Prix. Pro Valeho to byla láska na první pohled a začal s nimi závodit. Do třinácti let soutěžil jak v motokárách, tak v minibicích.
Pak se ale rozhodl pokračovat v zábavnějších a méně nákladných motorkách. V listopadu 1992 si poprvé zajel své první kolo na skutečné závodní dráze s Aprilií Futurou 125. V únoru 1993 dosáhl minimálního věku pro soutěže ve třídě 125 a dostal se do týmu Claudia Lusuardiho s motocyklem Cagiva a začal závodit v té době populárním italském šampionátu Sport Production. O rok později v něm získal titul.
V roce 1995 se Valentino zúčastnil jako jezdec Aprilie evropského šampionátu 125 ccm a skončil v něm třetí. Zároveň ve stejné kubatuře vyhrál šampionát Itálie. Následující sezóna nemohla skončit jinak než Valentinovým přechodem do mistrovství světa 125 ccm. Nevedl si vůbec špatně, zvítězil v Grand Prix České republiky v Brně a celkově skončil devátý se 111 body.
Hned v následující sezóně stopětadvacítkám dominoval, když vyhrál jedenáct závodů a s 321 body nechal své soupeře daleko za sebou. V té době nosil na přilbě nálepku "Cosmico!" (Kosmický), kterou o rok později ve třídě 250ccm vyměnil za značku s nápisem "Nemluvte za jízdy s řidičem". Tu pak nahradil nápisem "Tribú dei Chihuahua" (Kmen Čivavů), což je spolek jeho nejbližších přátel, kteří do doprovázejí na závody a pomáhají vymýšlet slavné gagy, které Valentino předvádí po vyhraném závodě.
Ve třídě 250 tedy hned první rok skončil druhý, ale v příští sezóně v roce 1999 dosáhl bez problémů na titul.
Sezónu 2000 se rozhodl jezdit v nejpopulárnějších pětistovkách. Značku Aprilia vyměnil za Hondu (tam se poprvé seznámil s Jeremy Burgessem, vlastně si ho vynutil) a na konci sezóny se mohl pochlubit druhým místem. Následující rok byl Valentino k neporažení. Vyhrál jedenáct velkých cen a přeskočil hranici tří set bodů (325). O rok později, kdy pětistovky nahradily Moto GP, si to zopakoval (355 bodů).
Také v ročníku 2003 vyhrál titul mistra světa a ze 16 odstartovaných závodů stál 16krát na stupních vítězů. Za čtyři roky v pětistovkách si Rossi připsal přes třicet vítězství. Takovou dominanci motocyklistický sport nezažil od dob Mika Doohana (jednoho z Valeho vzorů). „Doktor“ však přesto, že je jedním z nejúspěšnějších současných sportovců, rozhodně nezpychl. Miluje Londýn s jeho nočním životem, raději však tráví čas se svými kamarády z mládí než aby se stýkal s celebritami.
Sezóna 2004 byla pro Valentina zlomová. Upsal se tehdy upadající Yamaze, vzal s sebou Jeremyho a prakticky skoro celý tým a společně dokázali z Yamahy udělat vítěze celého ročníku. Smazal tak fámy o tom, že vyhrává jen proto, že má nejlepší motorku na světě, Hondu. Od té doby pravidelně získává titul mistra světa, dohromady jich má v nejsilnější třídě 5, celkově ze všech kubatur 7.
Začátkem roku 2006 se hovořilo o tom, že by Rossi mohl z motorek přejít do některého z automobilových šampionátů. Ostatně ho velice baví závody rally. V roce 2004 dostal od stáje Ferrari Formule 1 nabídku vyzkoušet si jejich vůz. Od té doby s formulí neustále koketoval, testoval ale málokdo si přál, aby v budoucnu startoval třeba po boku Michaela Schumachera, či ho nahradil po jeho odchodu . Vale by byl pro formuli nepostradatelným suvenýrem a magnetem na sponzory, média a peníze. A nebylo by skoro vůbec důležité, jestli je rychlý, nebo ne. Prvního června 2006 ale podepsal s Yamahou smlouvu i na sezónu 2007, která se bude jezdit v nové kubatuře 800ccm a Formuli1 dal prozatím "vale" :)
V únoru 2006, několik týdnů před další sezónou Moto GP Valentino tajně testoval v italském Misanu vůz GT stáje Racing Box Team - Maserati MC12, předtím jezdil také s vozem Dodge Viper. Testy přichystal bývalý pilot stáje Gabriele Matteuzzi, otec Rossiho současné přítelkyně Arianny.
Začátek sezóny 2006 začal smolně pádem v první zatáčce závodu v Jerezu. Ale hned druhým startem dotáhl rekord 54. vítězství Mika Doohana v královské třídě.
Jak jde čas:
- ^ Už jako malého kluka ho zajímalo všechno co mělo dvě až čtyři kola :)
Na minibiku uměl jezdit dřív, než se naučil na kole. Začínal na motokárách a přes
mini motorky postupně přešel přes všechny kubatury až k Moto GP, v každé z nich
stihl získal aspoň jeden titul mistra světa :)
- ^ A že byl talentovaný, mnohokrát zvítězil, mnohokrát se zranil díky svojí zbrklosti a neposednosti,
ale nejčastěji měnil svůj účes :) Ještě než se stal idolem milionů lidí, měl také své idoly.
- ^ Rok 1996 - první vítězství ve 125 ccm s Aprilií, jednou byl třetí, na titul ještě nedosáhl, skončil devátý se 111 body
- ^ Rok 1997 - 11krát první ve 125 ccm stále na Aprilii, tentokrát ho titul neminul, získal ho s 321 body
- ^ Rok 1998 - přešel do 250 ccm, titul mu utekl o jediné místo, získal 201 bodů
"Crazy head" období se ho nějaký ten čas ještě bude držet :)
- ^ Rok 1999 - mistr světa ve 250 ccm s 309 body, stále jezdí s Aprilií
- ^ Rok 2000 - přestup k tehdejším pětistovkám s nadupanou Hondou, byl druhý s 209 body
- ^ Rok 2002 - to strniště mu sluší, vypadá fakt drsně :))
Z 500 ccm se stalo MotoGP a Vale na Hondě stále kraluje, první místo a 355 bodů
- ^ Rok 2003 - Moto GP v Brně - rudá hlava a vězeňská koule na noze, prostě odsouzen k tomu vyhrávat ;)
357 bodů, jasná první příčka a pátý titul
- ^ Rok 2004 - konečně v Yamaze, a je stejně dobrej :-) s 304 body dokázal zachránit čest Yamahy
- ^ Rok 2005 - Sedm titulů mistra světa a 367 bodů, jen tak dál.
Řekl:
- "Jak může Ferrari vědět, co dělám příští rok, když sám nevím, co budu dělat příští týden?"
- "To
změnilo hodně na mém vztahu s Gibernauem. Předtím jsme neměli problém.
V tom závodě to bylo pro mě něco moc špatného, co se nikdy předtím v
našem sportu nestalo. Od té doby, když vidím Gibernaua, vždycky chci
jet radši před ním!"
- "Nikdy jsem neměl Biaggiho rád. Když jsem ho jako
malý viděl v televizi, nijak na mě nezapůsobil. Nikdy jsme spolu
nemluvili a nechápu, proč se do mě pustil na italské tiskovce. Dokonce
řekl, že jsem se stal slavným vypouštěním blbostí o něm."
- "Mám Schwantze velmi rád, je to můj nejoblíbenější
jezdec. Taky Doriano Ramboni. Ale hlavně Kevin (a) samozřejmě Mick. A
taky Wayne Rainey and Wayne Gardner. Opravdoví jezdci z pětistovek."
- "Dal jsem si číslo 7 na tričko, protože to je číslo
mých titulů, ale taky proto, že to bylo číslo Barry Sheeneho, který byl
báječný hrdina a opravdový závodník."
- "Valentino Rossi - to je, Valentino Rossi slavná
osobnost - znamená hodně pozitivních věcí, výhod a privilegií. Ale taky
to znamená platit za oblíbenost velmi vysokou cenu."
- "V roce 1993 - na mém první závodě na motorce Cagiva
125cc v šamponátu Italian sport production jsem spadnul v první zatáčce
v tréninkovém kole v Magione, blízko Perugia. Dojel jsem pak sice
devátý protože jsem nebyl zraněný, ale moje pýcha utrpěla."
- "Rekordy nejsou tou nejdůležitější věcí, ale jsem
velice šťastný, že mám stejný počet vítězství jako "Mike the Bike"
(Mike Doohan)."
- "Je to velký problém a proto nevím jistě, jestli řeknu Ferrari ano nebo ne."
- "Pravda je, že když je moje motorka připravená a já můžu jet jak chci, nikdo mě nemůže porazit!"
- "Řídit závodní motorku je jako umění - věc, kterou děláš, protože uvnitř něco cítíš."
- "Assen mám moc rád, je to jeden z mých oblíbených
okruhů. Je to velmi speciální závodní dráha narozdíl od jiných v MotoGP
a atmosféra je neuvěřitelná - vždycky je tam tolik lidí. Jediná
nevýhoda je počasí, nikdy nevíš, jestli začne pršet."
- "Předjet Biaggiho v posledním kole bylo jako ten nejlepší orgasmus."
- "Možná kdyby Graziano dělal jinou práci nebo jiný sport, neměl bych takový zápal pro to být jezdcem."
- "Je milé mít jednu dvě holky, které tě pronásledují, ale když je jich tisíc, to není dobré!!"
- "Mám různé vztahy se svými motorkami. Nedávám jim
jména, ale vždy si s nimi povídám. Nevím, zda ostatní jezdci dělají to
samé. Není to jen kus kovu - má duši. Taky mi odpovídá, ne hlasem ale
součástkami."
- "Relaxovat, možná založit rodinu a žít normální život. To by bylo v Itálii nemožné, když po mě někdo pořád chce můj podpis.
- "Když jsem se rozhodl přejít k Yamaze, mnoho lidí si
myslelo, že je to blbost. Dokonce i můj otec a Jeremy Burgess. Ale já
byl už rozhodnutý a nikdy už jsem se neohlédl zpátky."
- "Nemám moc rád Formule 1. Kromě Schmachera, nebo
možná Jacquesa Villeneuvea a Juana Pabla Montoyi, jsou všichni stejní.
Auta jsou přetechnizovaná a jezdci nemusí dělat vůbec nic. Zatímco i
když vyhraji s motorkou spoustu závodů, pořád je o co bojovat,
předjíždíme se a prožíváme to."
- "Jsem šťastný, že jsem s Colinem, přestože jsem se
těšil na týmové přátelství s Checou. Colin je pravděpodobně můj
nejlepší přítel mezi jezdci, je to dobrej chlap a je rychlej."
- "Jsem Valentino Rossi. A chci být člověkem, ne ikonou."
- "Proč mám 46? Protože to samé číslo měl můj otec, když vyhrál v roce 1979 svou první Grand Prix na 250tkách."
- "Když jsem se podíval na svůj nejlepší čas kola,
připadalo mi to jako houslová symfonie - prostě perfektní, proto jsem
se rozhodl, že pokud to vyhraju, předvedu to na cílové čáře."
- "Jsem velice šťastný protože, podle mě, tahle motorka
je jako moje dcera a vidím, že je to pro jiné jezdce dobré - Colin a
Carlos to milují."
- "Celá Honda sou bastardi!"
- "Stal jsem se "motokrosovým jezdcem" ve 220km v hodině
a můžu garantovat, že to není v pětistovkách hezká zkušenost! Tak jsem
pak projel kolem něj a trošku mu zamával - byl jsem jen vynervovaný, to
je závod, víš?"
- "Závodění ve 125 bylo víc jako hra. 250tky začaly být
vážnějšími a tohle je ještě vážnější, protože tahle motorka je
nebezpečná. Je nutné být vždy opatrný a být k ní uctivý. Hodně uctivý."
- "Z Ferrari mě pozvali testovat, a přestože jsem byl na dovolené, jel jsem."
- "Proč jsem si nechal vytetovat želvu? Protože mám opravdu rád zvířata. A dostal jsem ji jako maskota, když jsem byl malý."
- "Když jsem poprvé ve svém životě řídil formuli, slyšel jsem, že na mě inženýři u Ferrari sázeli."
Řekli o něm:
- "Valentino je druh talentu, který v každém sportu přichází jen jednou za pokolení." - Giacomo Agostini
- "Je vždy velice dojemné vidět Valentina takhle jezdit." - Davide Brivio
- "Z toho co jsem tento rok viděl, Valentino je prostě v jiné lize, než ostatní jezdci, je velice působivý." - Eddie Lawson
- "Kvalita
druhých stran je silná, ale Valentino má něco extra. Každý závod je pro
něj novým dobrodružstvím a on je nabuzený na každou novou výzvu." - Giacomo Agostini
- "Neměl
špatné motorky a vše co jezdil, vyhrál. Jeho reklama a designový
mechanici jsou hlavou a rameny všeho o čem jsem kdy snil to mít. A
navíc je to Ital! " - Kenny Roberts senior
- "Vypadá to, že Valentino umí jezdit skvěle na čemkoli. " - Colin Edwards
- "Abych řekl pravdu, myslím si, že si jen s ostatními kluky hraje. Dokáže je porazit dřív, než vyjedou na trať." - Wayne Rainey
Biografie
Jméno: Valentino Rossi
Narozen: 16. února 1979
Znamení: vodnář
Místo narození: Itálie, Urbino, region Marche
Sídla: Londýn, Tavullia v Itálii
Mluví: italsky, anglicky
Kuřák: ani náhodou
Orientace: hetero, levák :)
Stav: svobodný, zadaný, věrný své motorce :)
Přezdívky: The Doctor, Vale, Motogenius, Valentinik, Rossifumi
Rossifumi vznikl v roce 1994 kombinací jeho příjmení se jménem Norifumi Abeho,"bláznivého" jezdce z Japonska, známého jako Norick Abe.
Valentinik ho napadl v 250tkách jako odkaz na "italského superhrdinu" Kačera Donalda neboli Paperinika.
The Doctor nemá jasný původ, v Itálii je to označení velice důležitého člověka, Vale někdy vtipkuje, že Rossi je běžné příjmení italských doktorů.
Otec: Graziano Rossi
Narozen 14. března 1954 (Itálie, Pesaro, region Marche). Bývalý motocyklový a automobilový profesionální závodník, na mistrovství světa začal jezdit v roce 1977 se Suzuki ve třídě 500ccm, získal tři vítězství v 250ccm v roce 1979.
Matka: Stefania Palma
Stavební architekta ve městě Tavullia. Valentino jí řiká Stefy a její jméno je zároveň jeho nejoblíbenějším.
Barva vlasů: většinou tmavě hnědá :)
Barva očí: modro-šedá
Výška: 180 cm
Váha: 67 kg
Team: Camel Yamaha
Motorka: Yamaha YZR-M1
Číslo: 46
První závod: 1991
První vítězství: 1996
První Grand Prix: 1996
První titul mistra světa: 1997
Oblíbená barva: letos asi žlutá :)
Oblíbený film: Blues Brothers (1980)
Oblíbená kniha: Bar Sport od Stefano Benniho (1976, povídky)
Oblíbený sportovec: Schumacher, Ronaldo, Jeremy McGrath
Oblíbený zpěvák: Vasco Rossi (také jeho blízký přítel)
Oblíbený herec, herečka: Nicolas Cage, Cameron Diaz, Angelina Jolie
Oblíbené auto, motorka: Porsche, Honda, Yamaha
Oblíbené jídlo: těstoviny, italská jídla
Oblíbené pití: Sprite, pivo, džus
Oblíbená hra: Monopoly
Nejtěžší úsek traťě: na Phillip Islandu v Austrálii
Oblíbené traťě: Assen v Holandsku (před poslední modifikací), Suzuka v Japonsku
Neoblíbená trať: přestože říká, že má rád všechny, je jí asi Sachsenring v Německu
Idolové: Homer Simpson a Ayrton Senna (jezdec F1, zemřel v roce 1994 na San Marino GP)
Domácí mazlíček: anglický buldok Guido (Kvído)
Jeho samolepku si dává na motorku od roku 2001, kdy porazil Biaggiho, i všechny ostatní samolepky lepí na stroj on sám.
Nejlepší moment: první titul mistra světa v roce 1997 (Aprilia 125 ccm)
Nejhorší moment: nehoda na okruhu v Brně v roce 1998 (Aprilia 250 ccm)
Na pustý ostrov: svoji holku, motocrossovou motorku a loď, aby mohl odplout domů :)
Místo pro dovolenou: Jamajka nebo hory
Plány do budoucna: vyhrát titul, dál řídit rally, možná i F1
Talisman: oranžová ninja želvička Michelangelo od maminky Stefanie
Tuhle želvičku si vyprosil na mamce v supermarketu v Pesaře, když mu bylo 11 let, týden před debutem na minibiku. Od druhého závodu ji měl až do svých 13 let připnutou na přilbě.
Koníčky: motorky, skútry, fotbal, lyžování, dálkově ovládané hračky, auta, přátelé, videohry
Zajímavosti: v sezóně při návštěvě nejrůznějších států světa rád předvede naučená slovíčka a věty v daném jazykce, tedy i v češtině :)
Životopis:
Sympatický, věčně mladý Ital a hlavně jeden z nejznámějších a nejlepších sportovců historie i současnosti, loňský mistr světa v nejsilnější kubatuře Moto GP, známý také svou stále dobrou náladou a vtipnými gagy, kterými vyhnal ze světa motorek stereotyp a nudu.
Tak se dá ve zkratce charakterizovat Valentino Rossi, přezdívaný „Doktor“ (il dottore, the doctor), zbožňovaný po celém světě, nejvíce však v rodné Itálii, odkud se přestěhoval do klidnější Británie, kde má "méně" fanoušků :-))
Narodil se 16. února 1979 motocyklovému a automobilovému závodníkovi Grazianovi a stavební architektce Stefanii. Jelikož byl jeho otec toho času velice úspěšným jezdcem třídy 250ccm, bylo jasné, že i Valentina bude lákat svět rychlých kol. A stalo se tak velmi brzy. Už ve svých dvou a půl letech, ještě než se naučil jezdit na kole, osedlal svůj první minibike.
Později se mu ale zalíbily motokáry a začal v nich závodit, zatímco minibiky byly jen jeho okrajovým koníčkem. O Vánocích 1989, kdy mu bylo 10 let, se dostaly do Itálie minibiky, opravdové miniaturní repliky závodních motorek Grand Prix. Pro Valeho to byla láska na první pohled a začal s nimi závodit. Do třinácti let soutěžil jak v motokárách, tak v minibicích.
Pak se ale rozhodl pokračovat v zábavnějších a méně nákladných motorkách. V listopadu 1992 si poprvé zajel své první kolo na skutečné závodní dráze s Aprilií Futurou 125. V únoru 1993 dosáhl minimálního věku pro soutěže ve třídě 125 a dostal se do týmu Claudia Lusuardiho s motocyklem Cagiva a začal závodit v té době populárním italském šampionátu Sport Production. O rok později v něm získal titul.
V roce 1995 se Valentino zúčastnil jako jezdec Aprilie evropského šampionátu 125 ccm a skončil v něm třetí. Zároveň ve stejné kubatuře vyhrál šampionát Itálie. Následující sezóna nemohla skončit jinak než Valentinovým přechodem do mistrovství světa 125 ccm. Nevedl si vůbec špatně, zvítězil v Grand Prix České republiky v Brně a celkově skončil devátý se 111 body.
Hned v následující sezóně stopětadvacítkám dominoval, když vyhrál jedenáct závodů a s 321 body nechal své soupeře daleko za sebou. V té době nosil na přilbě nálepku "Cosmico!" (Kosmický), kterou o rok později ve třídě 250ccm vyměnil za značku s nápisem "Nemluvte za jízdy s řidičem". Tu pak nahradil nápisem "Tribú dei Chihuahua" (Kmen Čivavů), což je spolek jeho nejbližších přátel, kteří do doprovázejí na závody a pomáhají vymýšlet slavné gagy, které Valentino předvádí po vyhraném závodě.
Ve třídě 250 tedy hned první rok skončil druhý, ale v příští sezóně v roce 1999 dosáhl bez problémů na titul.
Sezónu 2000 se rozhodl jezdit v nejpopulárnějších pětistovkách. Značku Aprilia vyměnil za Hondu (tam se poprvé seznámil s Jeremy Burgessem, vlastně si ho vynutil) a na konci sezóny se mohl pochlubit druhým místem. Následující rok byl Valentino k neporažení. Vyhrál jedenáct velkých cen a přeskočil hranici tří set bodů (325). O rok později, kdy pětistovky nahradily Moto GP, si to zopakoval (355 bodů).
Také v ročníku 2003 vyhrál titul mistra světa a ze 16 odstartovaných závodů stál 16krát na stupních vítězů. Za čtyři roky v pětistovkách si Rossi připsal přes třicet vítězství. Takovou dominanci motocyklistický sport nezažil od dob Mika Doohana (jednoho z Valeho vzorů). „Doktor“ však přesto, že je jedním z nejúspěšnějších současných sportovců, rozhodně nezpychl. Miluje Londýn s jeho nočním životem, raději však tráví čas se svými kamarády z mládí než aby se stýkal s celebritami.
Sezóna 2004 byla pro Valentina zlomová. Upsal se tehdy upadající Yamaze, vzal s sebou Jeremyho a prakticky skoro celý tým a společně dokázali z Yamahy udělat vítěze celého ročníku. Smazal tak fámy o tom, že vyhrává jen proto, že má nejlepší motorku na světě, Hondu. Od té doby pravidelně získává titul mistra světa, dohromady jich má v nejsilnější třídě 5, celkově ze všech kubatur 7.
Začátkem roku 2006 se hovořilo o tom, že by Rossi mohl z motorek přejít do některého z automobilových šampionátů. Ostatně ho velice baví závody rally. V roce 2004 dostal od stáje Ferrari Formule 1 nabídku vyzkoušet si jejich vůz. Od té doby s formulí neustále koketoval, testoval ale málokdo si přál, aby v budoucnu startoval třeba po boku Michaela Schumachera, či ho nahradil po jeho odchodu . Vale by byl pro formuli nepostradatelným suvenýrem a magnetem na sponzory, média a peníze. A nebylo by skoro vůbec důležité, jestli je rychlý, nebo ne. Prvního června 2006 ale podepsal s Yamahou smlouvu i na sezónu 2007, která se bude jezdit v nové kubatuře 800ccm a Formuli1 dal prozatím "vale" :)
V únoru 2006, několik týdnů před další sezónou Moto GP Valentino tajně testoval v italském Misanu vůz GT stáje Racing Box Team - Maserati MC12, předtím jezdil také s vozem Dodge Viper. Testy přichystal bývalý pilot stáje Gabriele Matteuzzi, otec Rossiho současné přítelkyně Arianny.
Začátek sezóny 2006 začal smolně pádem v první zatáčce závodu v Jerezu. Ale hned druhým startem dotáhl rekord 54. vítězství Mika Doohana v královské třídě.